Vertrek naar Senegal - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Lillian - WaarBenJij.nu Vertrek naar Senegal - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Lillian - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Senegal

Blijf op de hoogte en volg Lillian

15 Juli 2014 | Nederland, Leiden

Lieve familie, vrienden en collega's,

Over vijf dagen is het zover! Dan vertrek ik voor zes weken naar Senegal. 4 weken ga ik helpen in een jeugdcentrum in de stad Saint-Louis, wat de tweede stad van Senegal is. Daarna komt mijn geliefde vriendin Samiha Said mij opzoeken en gaan we nog twee weken rondreizen in dit land. Op dit moment heb ik al een hoop geregeld en moet ik voor sommige dingen nog even de puntjes op de i zetten en dan kan ik echt vertrekken!

In mijn hoofd ben ik al minstens 5 jaar bezig met deze reis en ik ben dan ook heel blij dat ik dit project eindelijk kan gaan uitvoeren.
Ik ben me er ook bewust van dat niet iedereen dit doet en ik zal erg goed uitkijken voor alle gevaren!

Volgens de organisatie waarmee ik vertrek wordt het Ebola virus nauwlettend in de gaten gehouden dus ik vertrouw op hun en jullie expertise mocht er iets aan de hand zijn.

Gedurende vier weken slaap ik bij Madame Fatou, zij is de directrice van een basisschool, zij heeft twee dochters en een kleindochter. Ik ben erg benieuwd hoe dat eraan toe zal gaan. Er slapen ook een paar andere vrijwilligers bij haar.

Geen idee of ik wifi bij haar zal hebben, ik ga er maar vanuit van niet! Wel heb ik gehoord dat er heel veel internetcafés zullen zijn, dus ik wil jullie in ieder geval 1 keer per week op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Inmiddels heb ik al 4 prikjes gehad, 48 malariatabletten verzameld, een klamboe gekocht, 28 kilo spullen verzameld, een afrikatraining gevolgd, 2 reisgidsen aangeschaft, kleding gekocht, mijn camera geupdated, reisverzekering aangepast, pinpas goed gezet...

De komende dagen houd ik mij bezig met de rest van mijn spullen en vertrek ik zondagmiddag om 6 uur vanaf Schiphol. Ik ben dan om twaalf uur 's avonds (maar dat is denk ik lokale tijd ti's daar twee uur eerder) in Dakar. Hier word ik opgehaald van het vliegveld en de rest gaat zoals het gaat..






  • 15 Juli 2014 - 21:23

    Paps:

    Nou Lillian het gaat nu snel. Ik benieuwd naar al je avonturen

  • 15 Juli 2014 - 22:04

    Lin:

    Jippie!!! Dat wordt lekker lezen de komende weken. Gezellig dat je ons laat meereizen zo! Geniet van dit spannende avontuur, vertroetel de kinderen daar en rust lekker uit in het laatste deel van je reis. En het belngrijkste: kom heelhuids weer terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Senegal

Een tripje van Lil

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2014

Le travail c'est fini

03 Augustus 2014

Aprės le ramadan

24 Juli 2014

Les premières impressions

15 Juli 2014

Vertrek naar Senegal!

15 Juli 2014

Vertrek naar Senegal
Lillian

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4872

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 15 Juli 2014

Senegal

Landen bezocht: